Alla inlägg under juli 2010

Av Sandra - 26 juli 2010 16:01


Allt går bra här hemma med vår lilla familj. Man hinner inte riktigt sätta sig ner å skriva så mycket mer än på en bild på bilddagboken, men kan ju säga att allt med snuttan är bra och vi och djuren mår bra.

 

Dock så funderar vi på om har lite kolik, inge dygnet runt, men på dagen och kvällen under ett tag så är hon nästan helt otröstlig, så älskling är till apoteket och köper oljedroppar (vet inte vad dom heter) som ska smörja upp tarmarna så det går lättare för henne att få ut allt som ska ut.

Vi är noga med att alltid försöka få henne att rapa när hon ätit, vilket kan vara svårt ibland om hon somnat, men då vaknar hon oftast om en liten stund å är kinkig å då rapar vi henne så somnar hon om.

Är viktigt å rapa bebisar så dom får ur sig luft, annars blir det lätt onödigt knöligt i magen på dom.

 

Hon sover bra på nätterna iaf, vaknar oftast runt 3 tiden en gång och vill äta och sen byter jag blöja och sen somnar hon om direkt, sen vaknar hon vid 6-7 tiden och kan vilja vara vaken en timme sen somnar hon ett par timmar igen, idag sov hon länge, men det tog nog på krafterna att gråta å skrika så mycket igår kväll för henne.

 

Annars så äter hon bra och jag har mycket mjölk och Tiiger har verkligen fastnat för henne, vill gärna vara där hon är och ligga brevid, aldrig vid ansiktet, men vid fötterna och låta henne sparka och slå på han utan att han gör nåt, hon brukar bli lugn av att han kurrar    Just nu ligger hon i sängen brevid mig här och Tiigerh ligger å sover vid henne medans hon pratar med tavlan hehe.

 

Annars så gör vi väl inte så myclet, umgås med vår kära granne Jessika och vi har varit å grillat hos Tina & Patrik som har en pojk på snart 8 veckor som heter Oliver. Sen har jag varit å kollat upp såret och det ser bra ut och läker fint så snart är man hel där nere igen. och kan göra sånt man inte gjort på länge *L* hehe.

 

 

 

Lite bilder också...!

 

Nya babysittern med Nalle Puh (såklart!)

 

Hennes små fossingar... pussvänliga   

     

 

Pluttarna är alltid med henne, speciellt Tiigerh !

 

Tiigerh gillar henne verkligen ! hihi  

  

 

 Sötaste Amanda, Ingeborg, Wanja Ahlström  

 

 

 

Nya databordet älskling köpte åt mig !   

 

      Nya skänken älskling köpte också !

Blommorna har vi fått av Jessika som vi ska fixa fina krukor till !

 

Denna på snuttis är tagen idag när hon låg å mös på

golvet å sona till Tv:n och kurrandet från Tiigerh.

 

 

Nu ska jag städa lite och sen ska vi fika med Jessika som gjort paj !

 *MUMS*    

 

//Sandra

Av Sandra - 10 juli 2010 11:50


Hon vägde ju 3900 gram när hon föddes och hemvikten va 3590 gram och igår på bvc så låg den på 3905 gram   

Så hon har passerat sin födelsevikt och det är så skönt !

Sen från att ha varit 49 cm så är hon nu 50.5 cm !

 

Min mjölkproduktion har kommit igång rejält så måste nästan mjölka lite ibland för att inte hon ska få överfull mun direkt för hon suger som en tok första tagen om hon är hungrig hehe.

 

Annars så går allt toppen ! Hon är så fin å snäll, sover och äter jättebra och är väl mest kinkig när hon är lite pruttig och gasig i magen men sen när hon kämpat ut de är hon nöjd igen. Är väldigt vaken och tittig   

 

Ska försöka börja fixa vilka bilder som ska fixas och framkallas smått idag. Sen ska jag ha en kanvastavla på henne också . Ska försöka ta en fin med en söt klänning på sen och lägga henne på nåt med jämnt underlag . Ska skicka in en bild till tidningen också någon gång !

 

Lägger in lite bilder ....

        

 

 

Älskar verkligen min lilla familj !

Av Sandra - 8 juli 2010 21:02



Den 1 Juli 06:39 en vacker morgon på Falu BB.

49 cm lång och 3900 Gram  

Amanda, Ingeborg, Wanja Ahlström.


Det hela började faktiskt med att på BF dagen (29 Juni) så åkte vi in på en liten koll på BB för att kika hur allt med bebis stod till då jag missat min mvc koll dagen innan.

Jag hade då precis så att hon fick in fingertoppen å

hon böka runt en hel del på den å livmodermunnen hade börjat mogna på sig.

Bebis å allt såg bra ut så vi åkte hem.


På natten började jag få massa sammandragningar och som till en början bara va så att allt blev hårt men kändes inte annars och det kom massa av slemmis... sen på morgonen vid halv 8 så satte det igång med lite starkare sammandragningar som började kännas mer som värkar.


Efter att ha haft det hela förmiddagen regelbundet så fixade vi hund-kattvakt av Andreas som är älsklings storebror och åkte taxi in och kolla vad som va på g och jag hade då öppnat mig 1-1½ cm ungefär så vi fick åka hem igen sen... på bussen hem från Falun så satte dock värkarna igång ännu mer och jag hade rejält ont, men eftersom barnmorskan sa att det skulle nog ta ett par dagar så ville jag bara hem å vila ! Sagt å gjort...


Efter att ha varit hemma kanske en timme så börja värkarna bli mer å mer intensiva. Vi valde att ringa in och då vi klockat alla värkar under ett par timmar så visste vi ju att dom va intensiva och regelbundna, så vi fick åka in igen och då körde vår kära granne Jessika in oss och vi blev inskrivna. TACK !


Värkarna gick till en början jättebra å bara vara som vanligt igenom, sen blev det mer å mer smärta....

Jag fick börja andas igenom dom och verkligen tänka på andningen!


Efter några timmar så va jag öppen 5 cm med hjälp av att bm Erika drog ut kanterna som endå va så mogna att dom med lätthet drogs isär.

Vid 5 tiden började jag få krystvärkar självmant. Fick värkstimulerande för jag hade haft så jobbiga värkar och jag tyckte inte att EPU, som jag fick, hjälpte så mycket, kvaddlarna som är sprutor man får i ryggen hjälpte dock lite mot ryggsmärtan.

Vid 6 så va jag riiiktigt trött och orkade nästan inte mer.

Tror runt innan halv så börja dom med sugklockan för dom började få lite panik för kurvan gick neråt å bebis mådde INTE bra,dom trodde att navelsträngen va runt halsen men tack å lov inte och jag hade inte ork..... och sen lossna den jävla sugklockan en gång och jag trodde jag skulle dö !

Jag skrek som en idiot när dom satte in den igen och efter att ha skrikit och tagit i så hemskt under värkarbetet så va jag bra trött å sliten, skakade som en galning kan jag lova...!


Då började dom få lite mer panik när dom märkte att det inte gick att få ut henne trotts att klockan satt bra så då blev det å klippa först en gång utan resultat så då klippte dom en gång till och jag tog i mina sista krafter och skrek så jag kände blod i munnen och gjorde fast jag inte hade värkar så dom fick lov å säga åt mig å hålla ut tills nästa värk !!


Ut kom hon iaf mitt kära flickebarn ! Men va lealös !

Så dom ropade snabbt på en chockad Thomas som stått å kollat å försökt fota att följa med men dom hann knappt till barnrummet så kvickna hon till på egen hand tack och lov !


Och jag är så stolt över min älskling som stöttat mig så otroligt bra hela tiden och sen vågade kolla och ta kort !

När jag låg där utan mina livs kärlekar så blev jag orolig, men lättad när jag ser älskling komma in med vårt knyte i famnen och ser lyckotårar rullandes över hans kinder !


Nu va vi äntligen 3 och en familj !

 

  

  

  

  

                



Idag är hon en vecka gammal och en del bilder har jag ju hunnit ta, sisådär runt 1000 redan och en del har jag lagt upp...   

  

Länken till albumet:

http://www.facebook.com/album.php?aid=223683&id=550119992&l=edbe8e1b56




Thomas & Amanda, jag ÄLSKAR er så otroligt mycket så det finns inga ord som kan beskriva kärleken för er !   

Presentation


Hjärtat Amanda

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

Omröstning

Ska jag fortsätta blogga här igen ? :)
 Ja !
 Nej !
 Kanske, om du vill !
 Bryr mig inte ...

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards