Alla inlägg under mars 2010

Av Sandra - 31 mars 2010 18:33



Sista trimestern !!!

 

Idag fick vi äntligen Nallepuh spjälsängs-skyddet, Nallepuh filten och giraffskallran jag skulle ha på spjälsängen !      *happy*

Täcke och kudde är det enda som fattas till sängen !

Sen har jag målat sista halva vändan i barnrummet också.

Och sen har jag även varit duktig och skickat in min Bokrecension på Dracula ! hehe. Nu ska jag bara göra prov i litteraturhistorian och sen min fördjupningsuppgift i svenskan sen är jag klar !!

I Samhäll ska jag göra en fördjupningsuppgift om Miljöpolitiken.

 

Nu ska vi strax käka kyckling å ris med currysås !

 

Av Sandra - 28 mars 2010 22:45

 

Nu är det snart exakt 3 månader kvar tills lillan är beräknad att komma ut till oss så vi kan pussa och kramas med henne   

Går ju in i vecka 28 på Onsdag och är då inne i sista trimestern !

Längtar mer och mer för varje dag !

 

Älskar dig Thomas   

Av Sandra - 26 mars 2010 16:21

 

Ooooojooooj...

Somnade 8 imorse... kunde INTE sova för lillan livade och jag hade sjukt jävla ont i ryggen!!!
Hon fick in klockrena rörelser och sparkar RAKT på urinblåsan flera gånger så man fick upp å gå på toa hela tiden.

Hade så ont att jag grinade och mådde illa...
Vid 3 gav jag upp, gick upp och drack lite godmorgon välling och kollade på Tv.

Älskling som ställt om dygnet satt uppe tills han skulle jobba klockan 6 och spelade ...
Och när han åkte till jobbet vid halv 6 la jag mig... men somnade inte förrens efter 8 tiden...

Gick upp vid 12 så jag skulle hinna städa och rasta hundar och få i mig lite i magen innan vi skulle storhandla på Willys.
Vi storhandlade för ca 2000 kr och det är rekord lite fast vi fyllt upp skafferierna, kyl och frys (och godishyllan...hehe).
Hann inte till garaget och träffa Suzzie som skulle få ta våra gamla råttburar, men hoppas allt gick bra, hade inte hunnit tagit ur spånet och gjort rent heller å kasta *sry!*

Nu ska jag käka,blir panpizza för älskling å Kaj åkte till Säter och hämta spjälsängen :)

Sen blir det å vila kan jag lova ! Usch va trött jag är !

Av Sandra - 23 mars 2010 12:18


Tydligen så har jag blivit bättre och bättre på mitt skrivande och hon märker att jag KAN och ÄR duktig på att skriva !

Jag fick ett starkt VG och skulle fått MVG om jag bara kommit ihåg att inte vara så generös med nya styckeindelningar... hehe.

Men kul å veta iaf ! För då kan jag se till att få ett till starkt VG eller tillomed MVG på nästa uppgift om Dracula 

 

Bussresan dit va dock som tagen ur helvetet...  

(texten nedan är ej för känsliga!^^)

Jag höll först på att missa bussen för att jag kände mig så konstig i magen och lillan sparka rena rama djävulssparkarna RAKT på urinblåsan hela tiden, läckte lite tillomed !

Väl ute kommer jag precis runt första hörnet när jag hör hur bussen kör iväg, jag sprang och som TUR va såg han mig och tuursamt nog va det snälla killen så han stannade !

På bussen sen så satt jag och svettades... jag mådde illa och kände paniken krypa på sakta när jag trodde jag skulle spy på bussen !

Sen inte nog med det... min mage börja bubbla och jag trodde jag skulle få hoppa av å göra ett akut toabesök i närmsta snödriva !!!  

Jag va genomblöt av svett när vi stanna i stan, jag såg bussen som gick hem igen och va sååå nära att hoppa av å ta den för jag trodde snart jag skulle dö av magknip, illamående och panik kissnödig IGEN..............................................


......................................

Men jag stålsatte mig och satt kvar. Nöjd.

Kände hur hon börja knöla sig uppåt istället så förutom panikångesten så fick jag på riktigt svårt å andas och jag börja skaka och svettas ÄNNU mera.... jag va dyyblöööt....

När vi va framme så släppte det i bröstet en smula, diiiirekt in till toa.... inget... lite droppar.... Mådde dock fortfarande jävligt dåligt.

Men fatta hur jag mådde på bussen med massa folk på !!!

 

Aja, sen så träffa jag läraren och sen åkte jag hem...

 

Mia som verkade lite nödig när jag åkte iväg koppla jag å tog med ut på en sväng, hon släppte jag dock som vanligt rätt snabbt så hon fick vara lös från de att vi gått över vägen.

Och när hon är ensam så går hon som om hon vore en lydnadschampion eller nåt ! Kontakt och fot (dock sne bak men vafan!hehe)

Och heeelt sprallig är hon och beter sig precis som en halvårs valp!

Lite roligt och hon fick upp mitt humör...

 

Rocky och älskling ligger och sover, Rocky lyfte inte ens på huvudet när jag kika in... älskling satt ju och spela hela natten med sitt jäääävla BF 2...

 

JÄVLA skitspel å sno min karl sådär...

Kom på nu att han sa i förrgår och igår att vi skulle på Kina å käka lunchbufé...

Jo pyttsan... han sover väl till 15 tiden idag också och sen badar han å sen spelar han några timmar... suck... är verkligen sjuuukt jävla sugen på kinamat och jag kan sitta och komma på mig själv å tänka på kinamat... det är mitt SUG, men inte fan får jag de heller...

 

Aja... Fan va långt inlägg det blev...

 

MYSAN: Saknar dig tokmycket också !!!!!!  

 

//Sandra

 

 Ps. 99 Dagar kvar !!!

Av Sandra - 23 mars 2010 09:40


Sov otroligt dåligt inatt för lillan vägra ligga still såklart och tröck antingen mot urinblåsan eller lungorna så man höll på å kissa på sig eller fick jobbigt att andas...  

 

Aja, skulle på föreläsning idag, men orkade fan inte ta mig upp efter att jag stängde av alarmet för jag slockna direkt av utmattning... suck...

Idag snöar det för fullt IGEN.

Ena dagen snöstorm...andra solsken å varmt...och sen snö igen...suuuuck....jävla väder som gör en mer deppad...

 

Imorgon "firar" jag och älskling vår 3 års-dag 

 

Att käka på kina blir väl aldrig av... de blir när de blir, orkar inte tjata...

Känns som att jag inte är så viktig ibland...de (att käka ute på kina, för jag är tokig i kinamat)  skulle vara min julklapp...och sen en till gång eller nåt som min födelsedags present... men de blev varken eller...så räknar knappast med det nu... killar säger jag  bara... bara för att dom har kasst minne och inte själva minns vad man själv gav dom i present å julklapp så ska jag få lida för de liksom... känns ju ...uppskattat att dom inte minns när man har svårt för sånt å sen endå anstränger sig... eller inte...

Något jag önskat mig länge och velat ha i flera år och som skulle vara bra att investera i nu när vi väntar smått är en symaskin...

Älskling bara skrattar när jag berätta det, jag älskade att sy när jag va mindre. Sydde tröjor till mig, selar och täcken till hundarna och hästarna...örngott, kuddfodral till soffan...massa saker...

Hade vi en symaskin skulle jag lätt kunna laga våra och lillans kläder, sy egna örngott och sängkläder och sy saker till lillan och hundarna, billiga tyger finns ju å få tag på menar jag... Och anledningen till minitexten är att det är bara dom som bryr sig om en som oftast läser den....

 

Nu ska jag göra mig klar... Ska strax iväg till skolan.

 

//Sandra

Av Sandra - 22 mars 2010 15:08


Jani, nu är det bara 100 dagar kvar till beräknad förlossning !!!  

Åh va jag längtar !

 

Va på mvc nyss också och alla mina värden va åter igen toppenbra !

Hon sa att jag hade en perfekt kurva och nästa gång ska hon mäta magen (12 April!), hon kolla nu också hur högt upp livmodern va och den va strax nedanför revbenen. Vikten va också jättebra och jag fick åter igen beröm för min motion och att jag varit rökfri sen dagen jag plussa  !

Hjärtat lät också helt toppen på lillan så det är skönt att allt ser så bra ut fast jag inte äter varken järn eller vitaminer mer än frukt och grönsaker osv.  

 

Nu håller jag på att göra mat. Sprödbakad torskfilé !

 

//Sandra

 

 

Av Sandra - 20 mars 2010 14:33


Men jag är som vanligt trött och har ont i huvudet, dock så släppte de en smula av att jag tog alvedon, men inte tillräckligt...

Aja...

 

//Sandra

Av Sandra - 18 mars 2010 19:35

Han fick leka med Polly och även bli uppläxad av en enorm schäferhane igår lilla Rocky.
Rocky och Polly höll på å leka som vanligt när en kvinna kmr med två lösa schäfrar på vägen som va precis nedanför oss, så vi hann inte kalla in hundarna för dom sprang runt med en flaska å jagade varandra å hade inte tid å lyssna, dock såg Rocky dom när han runda mig men brydde sig inte som vanligt.

Han brukar aldrig bry sig om andra hundar på håll heller å speciellt inte när han är lös, men sen är inte heller van att någon annan reagerar på dom heller för Mia bryr sig inte å Polly började skälla vilket jag inte hade en tanke på.

Så han började ju också att skälla, dock visste han inte på vad först, men sen skällde han å sprang dit till hundarna, 2 meter ifrån börja han visa sig väääldigt liten när han möttes upp av hanen genom att vända bort huvudet och blicken å liksom ge lugnande signaler till hunden och sen när han tillslut kunde höra å lyssna på mig (ropade när han va påväg dit, men han va så uppstrissad å ville inte ge han feedback då så vänta tills han lugnat ner sig och eftersom han bara visa sig undergiven mot hanen så trodde jag att det skulle gå bra) sen när han va påväg till mig gör hanen gjorde sig bara större å större så tyckte Rocky hanen blev läskig och så tyckte väl inte den  att han gick iväg tillräckligt fort utan flög över Rocky och skulle trycka ner honom och Rocky skrek nog mest av rädsla men även utav att han blev biten över ryggen stackaren (sånna där snabba läskiga typiska schäferhugg som snappar 3 bett i sekunden, och han blev så rädd att han tömde analsäckarna !


Tyckte dock det va lite kontigt att hanen gick på honom så mkt när han va påväg bort till mig och att Rocky endå visa sig så jävla liten han bara kunde med svansen mellan benen och blicken bort... men men... han ville väl skydda sin tik lika så som Rocky ville skydda Polly å skrämma bort dom.


Gick bra iaf å Rocky slapp sår .... och nu när vi va ut och den vita spetsen kom (bor i porten brevid, å den såg inte Rocky såklart, men iaf, Rocky minns nog alla otaliga gånger den tokskäller annars och brukar alltid göra på allt å inget) men han reste inte ens raggen å visa några tecken på osäkerhet eller upphetsning, jag passa på å ta kontakt å ge godis som belöning för kontakten och sen när han fick syn på hunden gjorde jag de också som vanligt.

Han va jätteduktig å spetsen reagera å titta å han bara pipa lite innan dom drog med han in när jag öppna porten somtidigt som dom, men jag blev så glad att Rocky reagera minimalt på den :)

Hundar som blir attackerade trots att dom visar ren underkastelse har större risk för att börja eller göra värre utfall mot hundar sen, men jag tror att tack vare att jag inte gjorde någon grej utav det igår alls och va som vanligt helt lugn osv så tog han ingen skada. *Puuh*


IDAG har jag varit på skolan. Jobbigt när man svettas non-stop och bara får kramp i benen å värk i ryggen.

Fick ju iaf träffa Tina-Marie som kom och gjorde mig sällskap så man fick prata ur sig lite med någon som förstår. <3


Sen hemma vila jag å sen har jag rastat hundarna för ett tag sen...

Blev sååå less på allt hundskit där man ska gå så plocka 3 överfulla bajspåsar med andras hundskit !



//Sandra


Presentation


Hjärtat Amanda

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

Omröstning

Ska jag fortsätta blogga här igen ? :)
 Ja !
 Nej !
 Kanske, om du vill !
 Bryr mig inte ...

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards