Alla inlägg under januari 2010

Av Sandra - 31 januari 2010 18:34

 

Ojooojoj...!

 

Shopping, syster å Johans söta bebis å godis har min helg bestått av !

Jag har handlat bebiskläder (fast jag har en hel drös jag får låna å ärva sen!hehe) och kläder åt mig själv (en vår/sommarklänning) å smink å allt va på reapris eller halva reapriset !! Najs å big tumbs up ! 

 

I Fredags åkte vi först hem till Mats, sen åkte vi till Marina å Johan, vi hade med oss presenter till dom å bebis som va välbehövda.

Sen efter å ha myst med å sitta å titta på bebisen å Tv så åkte vi sen hem till Mats igen. Han har en jättemysig lägenhet, som vi idag lämnade full i hundhår *sry!!*   

 

Hundarna har skött sig så otroligt bra i bilen (förutom då mamma la Rockys läderkoppel bak som han hade gnagt på handtaget på se de va trasigt!) fast dom inte åker bil så ofta och det va typ ett halvår sen sist.

Dom har dock enligt mig fått sitta lite väl mkt i bilen, men vi har sett till att den varit varm förutom idag när allt blev så stressigt å sent.

Men tur dom har päls å att dom är vana att vara lugna.

Rocky har skött sig bra fast dom endå två hundarna vi mött varit skogstokiga och gjort utfall, han lyssna bra när jag sa åt han å sitta å vara tyst, men killen som hade Pappisen sa muttra att MINA va mördarhundar    när det va hans lilla skit som började göra tokiga utfall å Rocky svarade med å skälla tillbaka å Mia sa nada... suck va ARG jag blev !

Å idag när vi skulle hem satt en som såg ut å vara en blandning med Shar Pei å labbe å kanske nån större terrier typ amstaff som satt å morra å skällde och gjorde utfall mot människor å Rocky han va tyst fast han såg den och när han såg oss den jäveln så slängde han sig så jag trodde han skulle slita med sig hela stolpen !!  

Vi stod å vänta tills hans ägare kom som va en ung kille för vi våga inte gå förbi om han skulle slita sig...

 

Aja. Ska försöka få in bebisbilder på henne sen, men lär hitta min kamerakabel först för jag glömde minneskortet hemma såklart.....

Fick fast jag kunde ta så få några sötisbilder så hoppas dom inte har nåt emot att jag visar dom här sen !

 

Aja. Skriver mera sen...! Är så skönt å vara hemma så ska ut å låta hundarna få tokbusa av sig för första gången sen i fredags förmiddag innan vi åkte å sen ska jag duscha å titta på Tv tills älskling kmr hem !

GUE va jag SAKNAT HONOM !!!    

 

//Sandra

Av Sandra - 29 januari 2010 11:59


Ja, jag ska ju åka till Stockholm idag, jag å hundarna åker med mamma å syster Tina   

Vi ska hälsa på syster Marina och Johan å få se deras lilla bebisflicka för första gången !

Jag hoppas även få ta mig en liten shoppingtur å handla nå byxa å tröja till mig själv å lite bebisprylar vi endå ska inköpa.

 

Nu ska jag dricka klart mitt kaffe å fixa mig klar å strax gå ut med hundarna så dom får bli ordentligt rastade innan vi åker.

Tänkte dock att Rocky iaf skulle äta innan vi åker utifall han skulle bli åksjuk, va ju ett tag sen han åkte bil nu.

 

Aja. Jag skriver mer på söndag kväll om jag orkar !

 

 

Älskar dig Thomas, kmr sakna å vakna upp brevid dig  

Av Sandra - 28 januari 2010 21:16


Att nåt så enkelt å snabbt kan bli så nedrans gott !

Synd inte mamma kom ihåg hur man gör smör/sockerkrämen....

Kan ju iofs göra samma som man gör till rulltårta... Hmm....

Får se !   

 

Hoppas älskling är sugen på sockerkaka nudå !

 

//Sandra

Av Sandra - 28 januari 2010 16:52


Ja, jag kom på sen som tur va att jag inte behövde gå på den andra föreläsningen idag, lika bra det, höll på å somna på första, hade sendrag i benet hela tiden, ont i bäckenet, ont i huvudet å allmänt trött...

Så gick förbi RUSTA å köpte skrivhäfte å överstrykningspennor innan bussen kom och sen åkte jag hem å gjorde mat.

Sen pratade jag med f-kassan å sen rastade jag hundarna.... så nu ska jag nog lägga mig å vila en stund...


Måste ringa mamma sen å höra vilken tid vi åker imorgon å hur det blir, om alla fyra hundar ska med eller om bara mina ska med å vilken bil vi åker osv.

 

Jag kmr fast det bara är 2 nätter borta

sakna ihjäl mig efter älskling!  

Är så sällan vi är ifrån varandra jue !

 

//Sandra


Av Sandra - 28 januari 2010 10:16


Ja, jag hade ingen vettigare rubrik idag !

Sov rätt skönt inatt, va nog rätt slut efter en händelserik dag med å få se bebis för första gången å så  


Ska tvätta håret strax å göra mig klar för å rasta hundarna å sen äta mat.

Ska till skolan sen så...

 

Imorgon åker vi troligtvis till systeryster å Johan å deras bebis

Hoppas verkligen snöovädret slutar idag, igår när vi åkte bussen till Falun höll bussen på å fastna i en backe...!

På ditvägen såg vi en bil med släp som fastnat i rondellen...

På hemvägen såg vi 3 lastbilar tror jag de va som hade fastnat i uppförsbacken, en bil som kört i diket och bussen slira å höll på...

Att folk ALDRIG lär sig ! Varenda gång det blir lite snö så ska alla köra i diket å in i varandra som en hade gjort när vi gick till Lasarettet.... suck....

 

Thomas älskling, tänk att vi snart blir en familj  

Med denna lilla tösamajja...

  



Av Sandra - 27 januari 2010 17:58


Åh va underbart häftigt det va på ultraljudet !   

 

Bebisen är 18 veckor och 3 dagar gammal (vecka 19).

Bebisen är 15.2cm från rumpa till hjässa  

BF 27 Juni.

 

Allt såg normalt ut med hjärtat och hjärnan, alla ben å armar!

Det va dock en väldigt envis bebis som boat in sig i högra sidan nere vid bäckenet så barnmorskan kunde inte mäta nacken å få exakta måtten, fick upp å gå å klämma på magen i 10 min, men ack så envisa bebis ville inte flytta på sig alls så vi ska in nästa onsdag igen  

(UNDERBART å redan få se bebisen igen efter bara en vecka och vi hade beräknat bra också, plus en dag på åldern!!!!)

Och då skulle jag helst ha ätit å druckit ordentligt innan så bebisen va ordentligt pigg å rörlig.

Barnmorskan kunde med 97% säkerhet konstatera att det va en liten flicka, vi skulle se igen nästa vecka, men hon lät väldigt självsäker å erfaren barnmorska.

 

 

  Bild på lilla tösen  

 

 

Nu ska jag lycklig å sprallig som man är göra kaffe å sen ska vi käka semla   

 

Älskar dig Thomas  

Av Sandra - 27 januari 2010 11:14


Ja, det ska bli så underbart å få se på bebisen i magen !

DÅ kanske älskling äntligen fattar att det är nåt där inne på riktigt som han och jag skapat tillsammans !

  

Just nu sitter jag å dricker kaffe, har precis ätit lite gröt med jordgubbskräm på.

Har duschat så ska snart smörja in mig å sen torka håret.

 

//sandra


Av Sandra - 26 januari 2010 18:14


Jag är medlem på ett hundforum som heter vovve och som jag dagligen sitter och är väldigt aktiv på att skriva inlägg i då jag själv älskar att hjälpa andra hundägare med min erfarenhet.

Jag har fått många värmande privata meddelanden med hjärtliga tack av medlemmar som valt att använda/pröva sig utav "mina" metoder osv som jag berättat att jag haft bra erfarenhet med att använda på mina hundar igenom åren... (alla metoder passar inte alla hundar, men det finns alltid en metod som passar just din!)

 

 

Men idag trodde jag (och säkert ett 20-tal andra personer som va med i en diskussion på vovve och verkligen FÖRSÖKTE hjälpa en person!!!) att jag skulle gå alldeles bet och egentligen så fattar jag inte att jag gav det så mkt tid och energi att försöka få personen i fråga att förstå att det va H*N det va fel på och inte den sk "monsterhunden" för den drog som en oxe å h*n hade minsann prövat stryp å att rycka allt den kunde i halsen/nacken men den dumma hunden fattade inte det...?!?!?!?!  

 

Personen i fråga hade en (väldigt under och felstimulerad!!) husky, varje dag gick personen till rastgården med denna hund där den fick "leka" med sina två hundkompisar medans h*n tränade inkallning osv med den (kom dock fram på en egen film personen la till att h*n bara står å ropar lite slött utan en reaktion från hunden!) och sen kastar godis på marken åt dom så dom får sin hjärnstimulans i "spår" (kasta godis på marken är jättebra så dom får nosa upp det osv, men en husky behöver mer å ett RIKTIGT spår skulle vara bättre).

 

Sen så cyklade personen med hunden någon gång i veckan, men det va inte kul tyckte hunden då den ville nosa efter ett tag å då måste man ju stanna ..... öh ja? Å enligt personen så blev hunden tröttare av å leka än å cykla osv osv .  öh ???????!

(antingen va inte hunden rastad ordentligt, eller så va det för segt tempo för hunden och säkert utan tempoväxlingar!).

 

Sen så gav ALLA förslag på att bland annat DRA med hunden så den får utlopp för energi.

Typ dra däck, kättingar, en pulka, eller vad som helst !

NEEEEEJ men de va tråkigt tyckte hunden (kom senare fram att h*n hade aldrig gillat drag osv!) för att det hade dom allt prövat på 2 gånger...


Jag kan kort säga såhär, att ALLA personer JAG respekterar å vet sen tiden som medlem att dom har jättebra erfarenhet av det mesta inom hund och aktivering va med å skrev i tråden, dom inkl mig själv skrev TIPS på aktiveringar, tillomed scheman på hur en dag å vecka kunde se ut, men INGET tog personen åt sig å bara kom med den ENA bortförklaringen till den andra !

 

Och ska jag vara helt ärlig så hade inte den personen alla getter hemma i hagen.....!!!!!! (Ni hade hållt med om ni läst alla svar!!)

Det va verkligen som att resonera med en 5 ÅRING som är envis å bestämd att "Neehe, såhär ska det vara å såhär ÄR det minsann!!".

Då går det tyvärr inte å göra så mkt åt saken när personen inte vill ändra på sitt sätt att vara med å mot hunden....

Men jag tkr så SYND om hunden !!!

Hunden har en ägare som uppenbarligen är för jävla lat och ointreserad av att få hunden bra och att få den att må bra!

 

Varför personen köpte en husky?

Jamen den va ju så vacker å lik en varg å vargar älskade h*n ju....

Och personen hade tillomed INNAN bestämt sig att hunden inte gillade å dra för att en kompis sagt att alla hushys gillar inte å dra, sant visst, men försöka 2 gånger ?

 

JAG BLIR GALEN PÅ ATT DET SKA VARA EN RÄTTIGHET ATT VARENDRA IDIOT HAR RÄTT Å SKAFFA HUND !!

 

Om det vore så väl att alla va smart å skaffade sig KUNSKAP INNAN själva valpen/hunden, men NEJDÅ.

Vissa vet ju inte ens att en valp inte kan hålla sig lika länge som en vuxen pga att deras urinblåsa inte ens är färdigutvecklad å undrar varför den kissar/bajsar inne när dom rastade den var 4:e timme?????? !!!!!!!!    

 

Det är sååå jäkla mkt jag skulle kunna sitta å skriva om hur folk resonerar och gör med sina hundar å hur många hundar som far illa när inte dom skaffar kunskapen...!

Men då skulle ni få sitta å läsa i flera timmar... Är så less sen efter det 400 långa trådinlägget idag å att en urbota korkad männsiska skaffar en arbetshund å inte gör nåt med den å sen undrar varför den drar å inte lyssnar...!

 

 

Näe, nu ska vi göra maten !!!!

Presentation


Hjärtat Amanda

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

Omröstning

Ska jag fortsätta blogga här igen ? :)
 Ja !
 Nej !
 Kanske, om du vill !
 Bryr mig inte ...

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards