Direktlänk till inlägg 26 juli 2010

Lilla snuttan, vi älskar dig !

Av Sandra - 26 juli 2010 16:01


Allt går bra här hemma med vår lilla familj. Man hinner inte riktigt sätta sig ner å skriva så mycket mer än på en bild på bilddagboken, men kan ju säga att allt med snuttan är bra och vi och djuren mår bra.

 

Dock så funderar vi på om har lite kolik, inge dygnet runt, men på dagen och kvällen under ett tag så är hon nästan helt otröstlig, så älskling är till apoteket och köper oljedroppar (vet inte vad dom heter) som ska smörja upp tarmarna så det går lättare för henne att få ut allt som ska ut.

Vi är noga med att alltid försöka få henne att rapa när hon ätit, vilket kan vara svårt ibland om hon somnat, men då vaknar hon oftast om en liten stund å är kinkig å då rapar vi henne så somnar hon om.

Är viktigt å rapa bebisar så dom får ur sig luft, annars blir det lätt onödigt knöligt i magen på dom.

 

Hon sover bra på nätterna iaf, vaknar oftast runt 3 tiden en gång och vill äta och sen byter jag blöja och sen somnar hon om direkt, sen vaknar hon vid 6-7 tiden och kan vilja vara vaken en timme sen somnar hon ett par timmar igen, idag sov hon länge, men det tog nog på krafterna att gråta å skrika så mycket igår kväll för henne.

 

Annars så äter hon bra och jag har mycket mjölk och Tiiger har verkligen fastnat för henne, vill gärna vara där hon är och ligga brevid, aldrig vid ansiktet, men vid fötterna och låta henne sparka och slå på han utan att han gör nåt, hon brukar bli lugn av att han kurrar    Just nu ligger hon i sängen brevid mig här och Tiigerh ligger å sover vid henne medans hon pratar med tavlan hehe.

 

Annars så gör vi väl inte så myclet, umgås med vår kära granne Jessika och vi har varit å grillat hos Tina & Patrik som har en pojk på snart 8 veckor som heter Oliver. Sen har jag varit å kollat upp såret och det ser bra ut och läker fint så snart är man hel där nere igen. och kan göra sånt man inte gjort på länge *L* hehe.

 

 

 

Lite bilder också...!

 

Nya babysittern med Nalle Puh (såklart!)

 

Hennes små fossingar... pussvänliga   

     

 

Pluttarna är alltid med henne, speciellt Tiigerh !

 

Tiigerh gillar henne verkligen ! hihi  

  

 

 Sötaste Amanda, Ingeborg, Wanja Ahlström  

 

 

 

Nya databordet älskling köpte åt mig !   

 

      Nya skänken älskling köpte också !

Blommorna har vi fått av Jessika som vi ska fixa fina krukor till !

 

Denna på snuttis är tagen idag när hon låg å mös på

golvet å sona till Tv:n och kurrandet från Tiigerh.

 

 

Nu ska jag städa lite och sen ska vi fika med Jessika som gjort paj !

 *MUMS*    

 

//Sandra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 14 maj 2011 19:52

  Ja jag vet ! Jag skriver här sååå sällan numer ! Jag har inte tid och jag skriver mest på bilddagboken min, eller ja, som den heter nu, Dayviews... ? suck.   Amanda är stoora tjejen nu :) Hon har under denna vecka börjat ta sina första ste! S...

Av Sandra - 27 oktober 2010 00:43

Igår somna hon tidigt, 21:15 somnade hon och jag kunde gå ut å ta en långpromenad med lillebror å våra vovvar. Skönt ! Hon sov enda till 9 imorse och det är så skönt att hon sover längre stunder nu så man kan vakna utvilad ! Man kan planera lite me...

Av Sandra - 25 oktober 2010 16:45

  Jo, det är ju så att jag är sämst just nu på att komma ihåg att blogga. Men det är inte det första man tänker på när man är småbarnsmamma och fullt upp på dagarna. Men kan ju skriva att allt går kanon med snuttan. Hon växer och är glad lit...

Av Sandra - 18 september 2010 12:28

Inatt sov snuttan bra som vanligt. Somnade tidigt igår, men vakna när jag fick lov å byta bajsblöjan ett par minuter sen åt hon 10 minuter och jag la henne 21:40 och hon sov till 6:30    Mat snabbt å byta blöja så sov hon till 10 och sen somna hon...

Av Sandra - 17 september 2010 10:36

  Jag måste komma ihåg och komma igång med bloggandet igen. Glömmer ju bara bort att skriva, skriver på min bdb istället där de är smidigare å lägga in bilder ! (mammasandra89) Snuttan somna 21:45 igår och vakna ju av att älskling va upp å skulle...

Presentation


Hjärtat Amanda

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

Omröstning

Ska jag fortsätta blogga här igen ? :)
 Ja !
 Nej !
 Kanske, om du vill !
 Bryr mig inte ...

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards