Direktlänk till inlägg 18 mars 2010

Vilken dag igår !

Av Sandra - 18 mars 2010 19:35

Han fick leka med Polly och även bli uppläxad av en enorm schäferhane igår lilla Rocky.
Rocky och Polly höll på å leka som vanligt när en kvinna kmr med två lösa schäfrar på vägen som va precis nedanför oss, så vi hann inte kalla in hundarna för dom sprang runt med en flaska å jagade varandra å hade inte tid å lyssna, dock såg Rocky dom när han runda mig men brydde sig inte som vanligt.

Han brukar aldrig bry sig om andra hundar på håll heller å speciellt inte när han är lös, men sen är inte heller van att någon annan reagerar på dom heller för Mia bryr sig inte å Polly började skälla vilket jag inte hade en tanke på.

Så han började ju också att skälla, dock visste han inte på vad först, men sen skällde han å sprang dit till hundarna, 2 meter ifrån börja han visa sig väääldigt liten när han möttes upp av hanen genom att vända bort huvudet och blicken å liksom ge lugnande signaler till hunden och sen när han tillslut kunde höra å lyssna på mig (ropade när han va påväg dit, men han va så uppstrissad å ville inte ge han feedback då så vänta tills han lugnat ner sig och eftersom han bara visa sig undergiven mot hanen så trodde jag att det skulle gå bra) sen när han va påväg till mig gör hanen gjorde sig bara större å större så tyckte Rocky hanen blev läskig och så tyckte väl inte den  att han gick iväg tillräckligt fort utan flög över Rocky och skulle trycka ner honom och Rocky skrek nog mest av rädsla men även utav att han blev biten över ryggen stackaren (sånna där snabba läskiga typiska schäferhugg som snappar 3 bett i sekunden, och han blev så rädd att han tömde analsäckarna !


Tyckte dock det va lite kontigt att hanen gick på honom så mkt när han va påväg bort till mig och att Rocky endå visa sig så jävla liten han bara kunde med svansen mellan benen och blicken bort... men men... han ville väl skydda sin tik lika så som Rocky ville skydda Polly å skrämma bort dom.


Gick bra iaf å Rocky slapp sår .... och nu när vi va ut och den vita spetsen kom (bor i porten brevid, å den såg inte Rocky såklart, men iaf, Rocky minns nog alla otaliga gånger den tokskäller annars och brukar alltid göra på allt å inget) men han reste inte ens raggen å visa några tecken på osäkerhet eller upphetsning, jag passa på å ta kontakt å ge godis som belöning för kontakten och sen när han fick syn på hunden gjorde jag de också som vanligt.

Han va jätteduktig å spetsen reagera å titta å han bara pipa lite innan dom drog med han in när jag öppna porten somtidigt som dom, men jag blev så glad att Rocky reagera minimalt på den :)

Hundar som blir attackerade trots att dom visar ren underkastelse har större risk för att börja eller göra värre utfall mot hundar sen, men jag tror att tack vare att jag inte gjorde någon grej utav det igår alls och va som vanligt helt lugn osv så tog han ingen skada. *Puuh*


IDAG har jag varit på skolan. Jobbigt när man svettas non-stop och bara får kramp i benen å värk i ryggen.

Fick ju iaf träffa Tina-Marie som kom och gjorde mig sällskap så man fick prata ur sig lite med någon som förstår. <3


Sen hemma vila jag å sen har jag rastat hundarna för ett tag sen...

Blev sååå less på allt hundskit där man ska gå så plocka 3 överfulla bajspåsar med andras hundskit !



//Sandra


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sandra - 14 maj 2011 19:52

  Ja jag vet ! Jag skriver här sååå sällan numer ! Jag har inte tid och jag skriver mest på bilddagboken min, eller ja, som den heter nu, Dayviews... ? suck.   Amanda är stoora tjejen nu :) Hon har under denna vecka börjat ta sina första ste! S...

Av Sandra - 27 oktober 2010 00:43

Igår somna hon tidigt, 21:15 somnade hon och jag kunde gå ut å ta en långpromenad med lillebror å våra vovvar. Skönt ! Hon sov enda till 9 imorse och det är så skönt att hon sover längre stunder nu så man kan vakna utvilad ! Man kan planera lite me...

Av Sandra - 25 oktober 2010 16:45

  Jo, det är ju så att jag är sämst just nu på att komma ihåg att blogga. Men det är inte det första man tänker på när man är småbarnsmamma och fullt upp på dagarna. Men kan ju skriva att allt går kanon med snuttan. Hon växer och är glad lit...

Av Sandra - 18 september 2010 12:28

Inatt sov snuttan bra som vanligt. Somnade tidigt igår, men vakna när jag fick lov å byta bajsblöjan ett par minuter sen åt hon 10 minuter och jag la henne 21:40 och hon sov till 6:30    Mat snabbt å byta blöja så sov hon till 10 och sen somna hon...

Av Sandra - 17 september 2010 10:36

  Jag måste komma ihåg och komma igång med bloggandet igen. Glömmer ju bara bort att skriva, skriver på min bdb istället där de är smidigare å lägga in bilder ! (mammasandra89) Snuttan somna 21:45 igår och vakna ju av att älskling va upp å skulle...

Presentation


Hjärtat Amanda

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

Omröstning

Ska jag fortsätta blogga här igen ? :)
 Ja !
 Nej !
 Kanske, om du vill !
 Bryr mig inte ...

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards