Alla inlägg den 17 januari 2010

Av Sandra - 17 januari 2010 13:48


Jaaa, usch va stolt man kan bli när ens vovvar sköter sig och börjar förstå saker å ting man nött länge.

 

Som nu med Rocky som varit osäker å trott att de flesta hundar vill döda honom bara för att han blivit påflugen å biten av andra hundar 3 gånger och sen sett andra hundar slåss och att han nu på promendan inte brydde sig mer än va nyfiken på dom andra hundarna, så som det ska vara och som han va innan allt det där hände !  

 

Man blir så glad helt enkelt.

 

Det kom verkligen hundar från alla håll när jag redan innan planerade att gena direkt över vägen, kom även upp en stor hund bakom oss som han inte brydde sig i, tills vi kom till SSAB å den fortfarande va bakom oss, då trodde ju Rocky att han skulle få leka med den (för det är där vi träffar hans lekkompisar) och han började resa lite upphetsnings-lek-ragg och skutta upp i snöhögarna och göra lekinviter till den och rusade upp å ner i högarna samtidigt som han tittade på den andra   

Jag tror nog dom tyckte han va en smula knäpp...

 

Så ni kan ju gissa hur ledsen å besviken han såg ut å va när vi tog av på en annan väg än va dom gjorde, dom gick ca 4-5 meter bakom oss och passerade oss när vi vek av å jag stanna för å släppa dom.

Han fatta iaf att han tydligen inte skulle leka med den hunden för han sprang inte efter utan gick den vägen vi skulle gå fast han fortfarande såg den andra hunden som va en briard.

 

Nu håller jag på med lite lunch, får se om man vilar senare...

Är himla trött, men vet ju att jag inte somnar nå bra sen ikväll då...

 

Älskar Dig Thomas   

Av Sandra - 17 januari 2010 12:07


Ja, Snabba Cash vill jag se !

Men lär väl få vänta tills den finns å tanka hem...

Är så många filmer som kmr som jag vill se på Bio för att den är värd det, men så blir det inte när man inte har pengar...

 

Aja. Shit happens...

Det är bara -3 ute idag också ! Ska strax ut med hundarna och sen ska jag nog vila med älskling när han kmr hem, är bra trött asså..!

Ska laga mat när jag kmr in också, är vrålhungrig fast jag nyss smällde i mig en stoor tallrik med fil ! *Gravid hunger*

 

Jag längtar efter att få höra bebisen på Torsdag !

Skulle fått höra den förra veckan, men då kunde jag inte...   

 

Ska kika igenom å börja med Historian ikväll också, kollade igenom Samhällskunskapen å den lär jag komma igång med också snart.

Ska läsa om nåt ämne som rör Europeiska Unionen i SH.

Kan nada om det så ... ja...hehe...

 

 

 

Bild på Mia i solen förra vintern !

Skulle vara perfelt dag om solen sken nu !

 

 

 

 

   Nu ska jag klä på mig å gå ut med hundarna !

Presentation


Hjärtat Amanda

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

Omröstning

Ska jag fortsätta blogga här igen ? :)
 Ja !
 Nej !
 Kanske, om du vill !
 Bryr mig inte ...

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards