Alla inlägg den 19 januari 2010

Av Sandra - 19 januari 2010 13:59

 

Hundarna fick verkligen jobba på lydnaden å självbehärskningen ute förut å att gå brevid oss lösa och sen fick dom träna musklerna å klättra i en superbrant lång backe med en halvmeter snö å pulsa upp i!

Trötta blev dom kan jag lova och så
duktiga att tillomed älskling blev liiite impad !   
härligt !


Skönt väder ute också ! Bara -3 ute idag också !
Ska ta å vara ute länge med dom sen så dom verkligen blir trötta !

Fattar inte en sak dock med vissa hundägare... 
Folk som har hundar som dom LÅTER dra av deras armar och låter dom gå precis hur dom vill å nosa på ALLA fläckar som är var tredje meter utan att ens försöka få dom å sluta...?

Tkr dom det är kul eller vet dom inte att man kan eller ska träna hunden om man INTE vill att dom ska göra så ?? Fattar faktiskt inte, dom ser ju inte direkt roade ut när hunden drar ner dom i dikena och över höga snömurar så vill vill dom nog verkligen inte...
Det är faktiskt upp till ägaren hur man vill att promenaden ska se ut...och upp till dom att ta reda på HUR dom ska göra om dom inte vill ha det sådär...
Och detta är vad jag tkr när det syns att ägaren inte ens försöker, dom som man ser har en metod dom försöker träna med å verkligen jobbar med det förstår jag ju, men inte dom som vant sig med att det är så men endå inte gillar det!
ALLT går bara man har tålamod, är konsekvent och lägger ner tid på det, oavsett vad det är man har problem med !

Skulle aldrig palla med att ens en hund som höll på sådär mer än under träningsperioden, för Mia kunde inte gå bra i koppel när vi tog över henne övht, dock gick hon bra lös.
Och Rocky va dryg under könsmognaden, nu går dom oftast huur bra som helst, med undantag när vi (älskling!!) strissar dom ^^

 

 

Och NU är jag ganska så rejält trött på deras borrljud !   

Av Sandra - 19 januari 2010 10:42


Mmm. Jag kan ju lova att det låter förjävligt mkt, jag tkr det är hemskt å tänker att hundarna borde bry sig mer, men nejdå, ... inget alls bryr dom sig...

Sov till halv 10 ungefär, har ätit fil med bananer och dricker lite kaffe just nu.

 

Ska gå ut med hundarna om en stund också, dom ska bara äta upp båda två å sen få smälta den en stund.

Jag är noga med att dom smälter maten, så som dom kutar runt å busar kan dom lätt få tarmvred...de vill jag verkligen inte..!

 

Aja. I detta oväsen kan man ju knappast koncentrera sig å skriva...

 

//Sandra

 

 

En bild jag tog igenom vardagsrumsfönstret förut.

  

Presentation


Hjärtat Amanda

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

Omröstning

Ska jag fortsätta blogga här igen ? :)
 Ja !
 Nej !
 Kanske, om du vill !
 Bryr mig inte ...

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards