Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Sandra - 25 januari 2010 19:54


Jag älskar dig Thomas så oändligt mkt !

 

Jag är kanske bättre på att visa känslor och jag vet att jag är väldigt känslosam och ibland krävande samt har lätt till tårar och inte du.

Jag är en person som pga min uppväxt behöver bekräftelse, inte bara i kärlek utan i uppskattelse när jag gör nåt bra, jag behöver höra att jag är duktig för att vilja göra mer.

 

Jag har i princip levt hela livet utan sånt som beröm och uppskattelse och det har satt sina ljupa spår när man alltid fått höra det dåliga men aldrig nåt bra... du ska veta att när du säger att jag är duktig när jag gjort nåt som att laga mat fast jag är livrädd att det ska bli äckligt och fel å att du säger att den va god så ser jag fram emot å göra det igen och blir riktigt stolt över mig själv.

Och när jag sen fått upp självkänslan så pass mkt mer än vad den är nu så blir det lättare att våga laga mat som jag inte gjort förut.

Och när du säger att jag är fin så är det så otroligt svårt för mig att ta åt mig det när man ett helt sekel fått höra motsattsen och blivit slagen för att man varit så ful å äcklig, jag vill ta åt mig, men det är svårt...men vad du än gör, sluta inte säga det! Jag måste vänja mig.

 

Jag vet att jag inte är den som kmr med förslag på att hitta på saker, men jag är rädd att göra bort mig så jag ibland får så svår ångest att jag spyr om vi skulle göra nåt bland folk.

Bara att åka till Kupolen är jobbigt då det känns som att alla tittar på en som att man vore det fulaste på jorden och mina ben viker sig nästan och när man sen är hemma är man så otroligt matt i kropp å själ att man blir alldeles febrig.

 

Jag vill alltid få finnas vid din sida, du är mitt allt  

 

 

 

 

 



Av Sandra - 25 januari 2010 12:24


Jag önskar mig många gånger att vi människor kunde vara lika lättroade som hundar å katter är...

 

Som mina, dom är sååå nöjda bara man går ut en kort stund så dom får springa å busa med varandra å jaga varandra i 20 min osv. sen kan dom lätt sova 5-6 timmar å sen göra om samma sak igen å sen vara lika glada å nöjda....

Vilket iofs är bra när man vissa dagar inte orkar göra nåt vettigt med dom eller vara ute länge pga vädret eller allra helst ryggen.

Nu va jag iaf ute i 45 minuter så dom fick leka med en pinne som jag kastade några gånger så dom fick kämpa i backarna å pulsa i ljup snö å jaga varandra med pinnen ett bra tag tills Mia inte orkade längre utan la sig platt på mage i snön.

Ingen av dom brydde sig i alla hundar som gick på stigen en kort bit bort som skällde på oss som tokar, eller jo, Rocky titta till en sekund när hunden tillslut tog i så han lät som en fiskmås. *hehe*

På hemvägen va dom alltså bra slutkörda å trötta   

 

En annan mindre bra sak är att dom satt upp NYA jävla lappfanskap om borrning i granntrappen vägg i vägg med oss igen...  

26-28/1 ska dom borra mellan 09:00-15:00 ! *suuuck*

 

Aja. Jag funderar på om jag ska gå till ica nu å hämta ut mina skolböcker som kommit å sen köpa bröd så jag kan göra varma mackor när en viss besökare åt upp dom i helgen...

 

 

 

En bild på Mia som bebis jag snodde av hennes förra ägare Maria.

Dålig kvalite på bilden, önska man hade fler på henne som bebis.

  

 

 

//Sandra

Av Sandra - 25 januari 2010 10:39


Ja, idag är det vecka 18+0 dagar   *hihi*

Bebisen är nu 13-15cm långt mellan huvud och stjärt och väger ca 280g.

 

Igår satt jag å skrev min Argumentations uppgift i Svenska B och skrev om att införskaffa hundkörkort, att det med rätt bestämmelser och lagar så skulle det minska alla hundrelaterade olyckor om ALLA som skaffade hund INNAN fick kunskapen och få lära sig extra om just den rasen dom tänkt skaffa osv. om hur dom ska uppfostra den och vad just den behöver för att må bra och funka i dagens samhälle.

Blev med rubriksidan exakt 4 sidor  Hoppas jag iaf får VG på den!

 

Nu sitter jag å käkar frukost å dricker kaffe, ska bara torka håret å sen ut å rasta hundarna.

 

Sen ska jag nog börja kika på Historia uppgifterna mer när jag hämtat böckerna ikväll.

 

//Sandra

Presentation


Hjärtat Amanda

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

Omröstning

Ska jag fortsätta blogga här igen ? :)
 Ja !
 Nej !
 Kanske, om du vill !
 Bryr mig inte ...

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards