Alla inlägg den 15 december 2008

Av Sandra - 15 december 2008 15:11


Just nu ligger Rocky bredvid mig och spelar död ... han har legat så ett bra tag nu ...

Jag satt nyss och träna in han på click stick (targetstick med clicker på!) så nu tror han att jag fortfarande tränar honom fast jag sagt att han ska gå och lägga sig ... hehe. .. han suckar å stönar ... å smäller ner huvudet på sidan i golvet... ^^,

Va ute i 2 timmar med dom.

Hade Mias nya väska på henne med blockljusen i som tyngder.

Och Saga hade sin nya väska på sig med lite akvariesand i påsar i som vikter :)

Saga som aldrig haft väska tyckte faktiskt det va roligt. Hon trippade på som om hon vore kungen av alla hundar ...eller drottning ;)

Hade 6 hundmöten idag ... 4.5 av 6 gick superbra !

Första mötet va innan hundarna hade hunnit göra ifrån sig och fått springa så dom hade ju bråttom till närmsta ställe ... Saga började ..! (såklart..)

Och Rocky hakar på ... suck ...

Gick inget vidare, men det va mitt fel, för istället för att vara lugn så blev jag stressad för han som vi mötte hade hunden lös och vi möttes på en smal väg...

Efter det helvetesmötet iaf så bestämde jag mig för att nu jävlar är det JAG som bestämmer och så gick vi vidare.

Gick till dammen (är en mysig gångväg runt en liten ankdamm), tog an Saga sin väska då hon fastnar i snön annars ^^, och dom fick rusa runt och leka och busa å göra allt hundar brukar göra.


Sen efter det satte jag på Mia nosgrimman, knöt fast henne i midjan och hade dom andra 2 på en varsin sida utav mig och gick.

Fick dom att gå perfekt allihopa vid min sida utan att ens försöka gå ett steg före mig.

När jag såg att vi skulle få hundmöte så tog jag upp godis å gjorde mig intressant.

Belönade dom för kontakt och gå fint. Alltså gå fint med kontakt... :)

Berömde dom jäääättemkt och sket i om jag lät löjlig (kom 2 killar i min ålder å småskratta lite ...hehe) och Rocky och Saga gick super bra igenom heela mötet. Skitaglaa vart man ! :)

4.5 skrev jag för att Saga vid ett annat möte fick ur sig ett å annat litet skall. Men annars gick de superbra å jag är nöjd med promenaden.

Det är nog hundarna också för dom ligger nu helt utslagna i soffan å sover.

Guue så underbart :)

Ska ha väska på Saga och Mia varannan dag nu.

Varje dag minst en gång om jag inte har vikter i varje gång :)

Tänkte jag ska ha Mias gamla på Rocky fast med lätta böcker i såklart så att han inte får nå tungt när han bara är 7 månader.

Han har fått haft den på sig inomhus några gånger fast korta stunder så nu bryr han sig inte om väskan mer än att han undrar varför han fastnar mellan stolen å bordet ibland x) haha.


Näe, nu ska jag kika runt på vovve innan jag ska ut å möta älsklingen min...


Skriver mera senare maybe :)


Älskar dig <3


//Sandra


Av Sandra - 15 december 2008 07:46


haha . Ja, Rocky har kommit in i ett äääcklit stadie där han käkar bajs som han hittar ute som om det vore köttbullar ...

DÅ ska man tydligen härma tiken och stå och hulka sig över det när han äter och låtsas spy och sakta mota bort hunden...

Aja.. får´la se hur de funkar ^^


Imorse gick vi upp runt 07:10 ... Ganska skönt å vara uppe å nu är klockan inte ens 08:50 och jag är färdigduschad och nästan färdigsminkad ;)


Åååååh , hoppas älskling ger mig ett presentkort på djurmagazinet ;)

Niii vet hur mkt kul jag skulle ha där inne med lite perngar ;D ooooomg..


Nu vet jag vad jag ska köpa åt älskling ;D Ska bara hitta de också ...

praktiska saker och EN kanske mindre praktisk sak , ack så rolig iaf ;) hehe


Aja. Nu ska jag torka håret och senta ut hundarna...


Älskar dig mitt hjärta <3


//Sandra

Presentation


Hjärtat Amanda

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

Omröstning

Ska jag fortsätta blogga här igen ? :)
 Ja !
 Nej !
 Kanske, om du vill !
 Bryr mig inte ...

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards