Alla inlägg under januari 2010

Av Sandra - 7 januari 2010 12:38

Hejsan alla där ute.

 

Idag måste jag ringa en massa viktiga och dryga samtal.

Är ju så att jag är inskriven på arbetsförmedlingen och ska börja plugga på komvux nästa vecka och min handläggare på AF har ännu inte fixat ett stop på min jäkla ersättning från Försäkringskassan!   

 

Och ska jag få nåt från csn i Januari så lär han fixa det IDAG.

Jag har pratat med både csn och försäkringskassan och det är min handläggare som ska ordna detta och skulle ha gjort för länge sen...

Så nu blir det massa krångel, som vanligt. suck...

 

Aja...

 

Inte lika kallt ute idag!

Bara -14.9 ute just för tillfället, igår va det -24 mest hela dagen...vilket är på tok för kallt för längre stunder ute med hundarna.

 

Kaffe och vänta på att hans lunch är slut så man kan ringa !

 

//Sandra

Av Sandra - 6 januari 2010 17:55

Jag försöker verkligen hålla mig vaken...

Sitter med en stor kopp varm chocklad och marshmallows i...  

Orkar nog tyvärr inte vara vaken så mkt längre till...

Av Sandra - 6 januari 2010 16:36

Jag skulle lätt kunna lägga mig å sova nu...

Är rejält trött och börjar få lite huvudvärk också, vill inte få lov å lägga mig för då är de så svårt å somna i tid sen när man väl ska sova föt natten...

 

Sitter just nu å lyssnar på en av soundtracken till New Moon.

Lykke Li - Possibility

 

Aja, ska försöka hålla mig vaken tills ikväll....  

 

//Sandra

 

Av Sandra - 6 januari 2010 12:33


Sov ungefär lika tungt som Rocky när han va bebis inatt, eller iaf på morgonen och förmiddagen, gick upp ur sängen först 12:30   

Nu känner jag mig lagomt utvilad eller nåt.

Ska så snart kaffet är klart ta mig en kopp, sen ut med hundarna och sen laga nåt åt mig å älskling tills de att han slutar jobbet...

Just nu är det -22 grader kallt ute   Inte kul...

 

//Sandra

  

Av Sandra - 5 januari 2010 22:52

  


Tänkte jag skulle visa nya bilden på magen!

 

Är min älskade kära älskling min som tar bilden och han bara tar kortet utan att medge att jag står vinklad så att rumpan ser gigantisk ut !!   Snäällt älskling, snällt...

 

 

Sitter här å kikar runt på lite sidor, lite bloggar osv.

Thomas sover, han ska jobba förmiddag imorgon så han lär sova, annars har han värre humör än mig...

Och idag har verkligen mitt humör varit askasst också !

Har huggit värre än en huggorm mest hela tiden åt allt å inget... Men men...är väl så, mitt humör går upp å ner hela tiden.

 

Nu när jag suttit still ett tag har bebisen börjar liva i magen igen också, känns som små fisar i vatten ungefär,

 fast med stora bubblor...

Vill att den ska växa till sig så även älskling kan få känna, han tror inte på mig när jag säger att JAG känner bebisen I magen.

Han är en "See it to belive it"-människa...

Aja, jag ska se om det går nå sevärt på Tv istället, köksstolar är ingen höjdare å sitta för länge på.

 

-God Natt  

Av Sandra - 5 januari 2010 17:50

Hejsan!  

 

Det va ju ett tag sen jag skrev i bloggen nu, känner att nu är det dags att börja igen, för det har hänt en hel del sen sist !

 

Vår lilla Jack Russel tjej Saga har flyttat till en jättetrevlig familj inte så långt från oss där hon stormtrivs, där får hon all uppmärksamhet hon behöver!

Vi har fortfarande kvar Mia och hennes son Rocky  

Mia och Rocky mår toppen och Mia har fått tillbaka leklusten med sin son sen Saga flyttat också och nu busar dom varje dag!

 

Vi har flyttat från gansterområdet också och från en 2.5:a till en 3 på ett hund och barnvänligt område med en underbar älv och skog att promenare vid.

Orsaken va mycket utifall vi får barn så vill vi vara redo och att vi va en aning trötta på att hela tiden vara rädda (jag iaf!) ...

 

Och med barn är jag !  

Jag är i vecka 16 (månad 4:a) och har äntligen efter en jobbig första trimester börjat få tillbaka orken igen och mår mkt bättre och mår nästan inte illa alls längre!

Bebisen är det full rulle på i magen också!

 

En bild på mig från förra veckan:

 

  

 

Magen har som ni ser börjat växa   

 

YThomas, du & jag älskling  

 

Presentation


Hjärtat Amanda

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

Omröstning

Ska jag fortsätta blogga här igen ? :)
 Ja !
 Nej !
 Kanske, om du vill !
 Bryr mig inte ...

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards