Alla inlägg under januari 2010

Av Sandra - 16 januari 2010 12:35

 

La mig sent igår, tittade på en film som hette Neverwas.
Är bara -3 grader ute så vi ska vara ute en lång stund idag med, men jag kmr få gå i snigelfart efter långpromenaden igår kväll och då tyckte jag det va jätteskönt ute och då va det -7 och nu är det ju bara -3 !

hehe..är rätt  mör i rygg å ben...


Längtar efter pengarna så man kan köpa färg till hallen och barnkammaren !
Till hallen kmr ju som sagt våra nya hatt å skohylla snart också !

Vill så gärna köpa den där telefon-bänken som fanns i Ludvika på blocket, men då ska man ha någon som kör också   


Sen ska jag ordna så mamma kmr hit med spjälsängen och stora svarta hallspegeln som hon lovat å ta hit några månader nu  


Aja. Nu ska ja hoppa in i duschen å sen ut med hundarna...


Älskar dig Thomas   

Av Sandra - 14 januari 2010 19:55


     

Av Sandra - 14 januari 2010 18:57


Åkte till Stefan på AF och fick mitt sista papper påskrivet   

Sen åkte jag till kupolen och tänkte hitta lite kläder åt mig, men det fanns inte ens en mamma-avdelning på Kapphal   

Så gick å kika på bebiskläder...där hittade jag lite jag inte kunde låta bli å köpa !!

En body, en sparkdräkt, 4 haklappar, en dress med tröja och byxa  

 

Nu är jag helt slut och hungrig fast jag käka på Donken när jag kom dit så ska käka fiskbullar å potatis med älskling.

Älskling har under dagen inhandlat ett upphänh till Tv:n så nu sitter den på väggen.

Och sen ska vi köpa färg till hallen innan vår nya hatt å skohylla kmr den 25:e !

 

//sandra

 

Magbild kmr...hehe. snart....

Av Sandra - 14 januari 2010 13:11


Ja, jag vet inte vad det va jag hade imorse, men ONT som FAN i bröstet iaf !

Det va som panikångest, men gjorde samtidigt ont i magen å ryggen också plus mkt mer fysisk smärta och jag har levt med panikångest och ångest sen liten flicka så vet hur det brukar kännas, hade inte svårt å andas, det gjorde bara sjukt ont !

Som att det va nåt som pressa ihop bröstkorgen från alla håll!   

INTE skönt iaf...men det gick över efter ca en timme eller nåt...

 

Idag fick jag klart från csn att jag får första utbetalningen 18 Januari och den andra för denna månad 25 Januari så jag får iaf 10500 kr (har bara 75% studielån)    WOHOW !

 

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe, sen torka och klä på mig ordentligt å sen fixa mig för en sväng till Stefan på AF och sen kupolen å spendera mitt presentkort  

 

//Sandra

 

Justja, magbild kmr idag istället, orka inte igår ! sry...

Av Sandra - 13 januari 2010 11:39


Äntligen en natt där man får sova nästan hela natten !

Dock hade jag en hemskt "jorden-går-under"-dröm där en lastbil stor som faen med minst 5-6 stycken jättestora släp tappar kontrollen å kraschar in i något som exploderar och sen blir det rökiga gasmoln man inte får andas in för då börjar ens lungor kollapsa !   

Det gick rätt bra i drömmen, vi räddade oss själva och hundarna rätt bra, förutom mot slutet då jag skulle rasta hundarna (vi åkte bil) och ta ner dom till sjön så dom fick dricka vatten, men då såg jag att Rocky började resa ragg och morra och jag fick iväg Mia därifrån, men inte Rocky, sen ser jag att ett lejon kmr ner från kullen och attackerar oss och då anfaller Rocky den å då biter lejonet Rocky i halsen ! Men jag lyckas slå de i huvudet så den släpper å springer iväg....SJUKA dröm fan   

Aja.

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe å sen gå ut med hundarna å se till att dom får leka av sig ordenligt !

Är sugen på att åka till Kupolen, men vill inte fråga om busspengar av älskling..

Aja...magbild kmr senare !

Av Sandra - 11 januari 2010 12:46


Ja, jag vaknar med huvudvärk...en dag som idag när det är mellan 11-12 minus ute bara. Fan...inte kul alls! Vi hoppas den släpper...

Inget kaffe finns det hemma heller 

 

 Har varit en väldigt massa pinknödig inatt å blåsan tycks ha krympt sen igår natt...suck...så inte mkt sova...

 

Ungen är aktiv i magen som vanligt, längtar efter dom riktiga sparkarna så älskling får känna det jag känner !

 

Har fått en kallelse till Lassarettet också för Special-ultraljud den 27/1 då jag ville veta könet, vilket vi lär få göra då jag är i v.19 då !

 

Älskling ska få ta sitt bad först sen ska jag skicka han till ica medans jag tar en dusch, sen ska vi dricka kaffe å käka brunch så vi har ork till en minst timmes promenad ute med hundarna i sköna vädret ! Kameran åker med också så de blir nya bilder...

 

 

Thomas, jag älskar dig !  

  

Av Sandra - 10 januari 2010 21:02


Mamma och bror + hans tjej kom tillslut, halv 8 ungefär kom dom.

Snacka lite å öppnade Julkappar   

 

Fick av mamma å bror en jättebra rengöringskräm och lotion till ansiktet för acne, vilket jag har fått massa problem av nu under graviditeten.

En jättesöööt kakburk med kakor i av syster Tina !

En spikmatta och resentkort på 500kr av ex.plastpappan Julle... 

 

Egentligen skulle jag inte öppna nå paket förrens älskling va hemma, men mamma tjata å börja nästan öppna dom själv så hade liksom inget val ...hehe.

Älskling fick en också som han får öppna sen när han kmr hem  

 

Nu ska jag nog städa igen...

Har kommit in i en tidig bebisstädning tror jag ...!  

Av Sandra - 10 januari 2010 17:42


Ja, idag har jag verkligen storstädat hemma och joxat mest i köket och dammat och dammsugit och gjort snyggt hemma.

Har man ork och inget bättre för sig så !   

Blir nog faktiskt ledsen om inte älskling märker eller säger nåt snällt å bra när jag skitit i å spela The Sims 3 å städat istället.

Det enda jag inte gjort än är att lägga undan torr tvätt å tvätta, men ska sätta igång tvättmaskinen sen när mamma å dom åkt å rasta hundarna å sen kan jag väl vila.

Skulle dock vilja veta vart hammaren är ! aja...

 

Nu ska jag sitta å lyssna på musik å ta igen mig lite...

 

Fick så jävla ont i ryggen nu, ska fråga mamma kom jag på om dom kan köra upp mig till fältet eller nåt innan dom åker så slipper jag gå å frysa dit.

 

//Sandra

 

Presentation


Hjärtat Amanda

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

Omröstning

Ska jag fortsätta blogga här igen ? :)
 Ja !
 Nej !
 Kanske, om du vill !
 Bryr mig inte ...

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Kategorier

Tidigare år

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards