Alla inlägg under december 2008

Av Sandra - 25 december 2008 10:12


Jaaa, nu är äntligen Julaftonen över och jag är mer än nöjd :)


 Fick fina klappar och god mat samt trevligt sällskap iår UTAN fylla !! :)

Jag har haft det mysigt helt enkelt iår ...


Jag har tillomed börjat sticka igen som sysselsättning :)

Det är ju faktiskt väldigt avstressande att sticka å jag började i förr förgår ... inge speciellt snyggt eller så, men en halsduk blir det ...

Vill inte göra så avancerat, har inte ens sånna stickningar ..

Skulle vilja sticka en mössa dock... :)


Älsklings julklapp blev "presentkort" på en tatuering 1000 kr !! <3<3<3<3 Tack älskling ! Älskar dig ! :)


Fick även ett vanligt presentkort på H&M av mamma och Julle på 800 :)

+ 100 kr av mormor så 900 till kläder ! :) 

Om jag inte gör så att jag handlar kläder och sen lämnar tillbaka dom och tar pengarna till tatueringen istället ;) hehe... Jaa, jag har mest bara tatueringen i huvudet just nu ;D


Sen fick jag äntligen Cesar Millan boken av mamma !

Ska läsa den sen när jag har tid !

Läste lite igår och höll på å fastna i den ! :)


Parfym av Åke och Raffe :)

Replay ... lukta gott som fan :)


Pizza tallrikar 2 stycken till mig å älskling <3

Och en PEAK performence underställsjacka också av Marina & Johan :)

 Dom vet att jag är ute och går mkt .


Jag har faktiskt varit duktig och ÄTIT mat som fan under julen nu !!

Igår på julbordet: Massa lax, 3 stora bitar skinka, 3 prinskorvar ! 4 ägg med caviar på !!! Och julmust !! Potatis också såklart ! :)

Inge köttbullar för jag höll på å dö innan det !! ;) hihi.

Lite småstolt över att jag kunde få i mig massa mat !

Har inte tränat eller nå heller, utan bara tagit de lugnt å ätit ...


Nu måste jag gö kaffe å nåt ! 


Älskling ! Tack för att du gjorde så jag fick min bästa Jul någonsin <3



//Sandra

Av Sandra - 24 december 2008 09:43


Nu är  det julafton ! Fick sovmorgon . Hundarna är rastade utav älskling och Raffe och kaffet är på G och vi ska äta gröt och julskinka på hårdmacka ! ;)

Nuuu är deee juuul igeeen ... 


Fast jag lyssnar på denna:

 http://www.youtube.com/watch?v=YW0tY2ucBNo


Det är en klassiker jag alltid lyssna på som liten . . . 

Fast på vinyl-skiva :) Just for the record!!! Gillar henne inte nu =/ :P haha.


God Jul alla ! Mysan har sitt paket här också :)


Älskar dig Mitt Hjärta <3


//Sandra



Av Sandra - 23 december 2008 21:04


Nyduschad ...  gue va välbehövligt skönt... :)


Åke & Raffe är här och Åke tog över köket direkt han kom innanför dörren ^^

Men man är väl inte en fd. kock om inte heller, men det klagar vi inte på !

Lagad Julmat av en som är expert i köket är inte helt fel :)


Aja... Ska försöka ta reda på när jag ska tatuera mig hos andreas ...

Kan liksom inte tänka på annat än tatuering !! :P Viiilll ...

 Det skulle älskling kunna ge mig i Julklapp också när han inte vet ÄN vad han ska ge mig ;) Äääälskling *blink-bliiink* ;)


Nu ska jag umgås med Åke :)


//Sandra

Av Sandra - 22 december 2008 10:57


Nu har hon ÄNTLIGEN fått arslet ur vagnen ...!


Jag sitter å dricker kaffe, ska snart hoppa in i duschen å göra mig klar ...


Sen ska vi städa å joxa hemma :) Ska göra mysigt hemma har jag bestämt !


Hoppas inte mamma glömmer kläderna och allt jag fick från syrran nu ! Då blir jag sur på henne ! :P Kanske finns nå snyggt jag kan ha på mig på jul ? 

Fast jag har ju redan de, men man vet ju aldrig va för skatter de finns med där hehe... Bra att syrran är märkesnörd ! ;D


Älskar dig mitt hjärta <3 väcker dig senare när dom kmr :)

 

Mysan <3 lycka till gumman !! :) Hoppas det är de du vill att de ska vara!

 

//Sandra

Av Sandra - 21 december 2008 10:55


Jävla mamma ... inge handla idag heller ... suck ...

 Blir tokig ! Hon ska alltid säga en sak å göra en annan ...

Får sitta vid datorn å vara ute med hundar idag då...

Jag som ville handla lite juldukar och sånt mys... 

Åka själv ? Aaah visst å ta allt på bussen . . nej tack :P


 Nu ska jag lyssna på musik på You Tube ...och dricka kaffe ! :)

 

Älskar dig mitt hjärta <3

 

//Sandra

Av Sandra - 20 december 2008 19:39


Pratade med en kille som kallas Steffe förut idag, vi kom fram till att vi bor på samma ställe här i Borlänge ...

Vi har mött varandra några gånger när vi båda har hund å är ute å går ...

Han tipsa om en bra tatuerare som han har gjort sina hos (9 st).

Han Steffe bor i älsklings gamla 1:a ... tatueraren som heter Andreas är våran gamla granne från gamla 2:an vi bodde i först tillsammans !

Började fatta att det va han när han sa att han jobba på Rusta å bodde i dom rosa husen .. x) haha.

Världen är BRA liten ! Lite små läskigt ^^,

Han kännder av att det spökar i älsklings gamla 1:a ... vi satt å snacka om det länge å han hade tydligen fått dom att lugna ner sig, vilket inte jag fick ... sa jag nåt om dom när jag va ensam så blev dom ju bara värre !´


Aja. Idag har jag bakat 3 stycken rulltårtor :)

Julfikat är väl så gott som klart då ... får se om jag pallar göra nå mer ...


Mamma kom inte idag, va bara skitväder så toligtvis (hoppas jag !!!) så kmr dom imorgon så vi äntligen kan julhandla !!


Igår ... hahaha ... Det gick inge bra för älskling ..

Farbror Blå gav han en fin julklapp när han va påväg till jobbet igår kväll ...

Böter på 1800 för att han kör EU-moped utan kort ! :P hehe..

Stackaren :)


Nu ska jag sitta på vovve ett tag .. sen ut med hundar å sen kika på tv ...

Seeeen gå å sooova :) Så man orkar gå upp tidigt imorgon ...


Hooppas man kan få släkten å gå ihop sig å betala min tatuering .

(som älskling sa förut att han skulle ge mig ! Han får passa på nu när Andreas är billig ! Hälften av vad studiorna tar ! Har sett några utav hans verk å FAN va talang han har ! Han kan tillomed göra porträtt !)

Älskar dig mitt hjärta mest av allt <3

//Sandra




Av Sandra - 20 december 2008 12:05


Mamma klaga på att de va så dåligt väder i furudal ... Suck ...

Imorgon hoppas jag att det blir av ... Jag får väl baka idag då .

Kan man baka på ägg som går ut idag ??? Annars måste jag köpa ägg ...


Va uppe till 3 inatt ! Första gången jag är uppe så sent på jättelänge !

Fastna på vovve, på helger är det full fart där ! :)

Sen prata jag med Zimon, han sitter ju på behandlingshem stackaren ...

eller stackren, har får skylla sig själv :)

Jag va online på msn för första gången på flere veckor igår kväll, Jonatan skulle ta reda på när fronda skulle ha spelning nästa gång så skulle vi på det, vilket jag ser fram emot ! :) Fronda kmr jag alltid gilla å lyssna på !

Annars så prata jag med dom och satt på vovve bara, tiden liksom flög iväg bara å jag satt å kika på You Tube också ... Tydligen på vovve så missa jag massa bra filmer igår :( men men :P


Älskling jobba natt å ligger å sover med Saga...

Saga löper IGEN och har sin fina binda på sig ^^,

Mia är värre än en hanhund på Saga ! Uscha mig !!!

Pipig å dan så ja måste ha dom i olika rum om hon ska vara tyst ...


Näe, nu ska jag försöka hitta på nå ...


Älskar dig mitt hjärta! Du är det bästa som har kunnat hända mig! <3


//Sandra

Av Sandra - 19 december 2008 12:48


ooooh yeah ! :) Detta lov ska ägnas åt hundarna och träning !

Ska träna lydnad med Rocky samt klicker !

Ska motionera mig och hundarna minst 3 h per dag ! MINST !

Idag har jag gjort en timme än så länge ...


Jag har mindre än en vecka på mig att nå mitt delmål !

(älskling jag vet vad du tkr, men jag ska nå mitt delmål och sen ta det lugn å chilla ett tag..)


Nu ska jag kika runt på YT och vovve, sen ska jag tvätta håret och gå till affären med Mia å handla ... vill att älskling ska följa, då kan vi ta alla hundar :)


//Sandra


Presentation


Hjärtat Amanda

Fråga mig

2 besvarade frågor

Gästboken

Besöksstatistik

Länkar

Omröstning

Ska jag fortsätta blogga här igen ? :)
 Ja !
 Nej !
 Kanske, om du vill !
 Bryr mig inte ...

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15 16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards